Домашен ексфолиант за устни

Снимка: от Интернет

И преди съм ви споделяла за любовта си към ексфолиантите за устни. Отдавна съм в търсене на най-добрия вариант за мен и, въпреки че страшно харесвам този на Tony Moly и вероятно ще го поръчам отново, все се озъртам за по-достъпни опции.

Видях тази рецепта в блога на Teia Ted и нямах търпение да я изпробвам и лично. В момента, в който си получих поръчаните масла от кокос и карите, веднага си забърках мъничко, колкото за проба. Ето какво сложих вътре:

- Равни части мед (в моя случай захаросан) и масло от карите;
- Захар до насищане.

За количество от 10-15 мл. използвах по 1/3 ч.л. мед и масло, и около 1 ч.л. захар. Крайният продукт трябва да представлява захарна маса, споена с маслото и меда, т.е. добавяйте още захар, докато спре да бъде каша с отделни захарни кристалчета. Надявам се става ясно какво имам предвид. :)
(На снимката изглежда като че моят има нужда от още захар, тъй като точно преди това го натъпках добре в бурканчето, което сега отчитам като грешка.)


Може да използвате бяла или кафява захар по лично предпочитание - кафявата е с по-фини кристали и вероятно е по-подходяща. Аз използвах бяла, понеже такава имах, и също върши работа. Маслото също може да е друго, стига да е твърдо (примерно кокосово, но тогава рискувате да го изядете, вместо да го използвате по предназначение ;)). Възможно е да се получи добре и с течни масла, но съотношенията ще са съвсем различни.

Колкото до резултатите - от първите проби ми се струва една идея грубо и трябва да се внимава при нанасяне, за да не се наранят устните. Определено следващото бурканче ще бъде с кафява захар. И с кокос. ^.^ Като цяло, захарният ексфолиант върши работа, макар и не толкова добре, колкото корейския. Ще видим в дългосрочен план как ще ми се отрази и дали ще заобичам носенето на червило.

Вие пробвали ли сте някакви домашни ексфолианти? Ще се радвам да споделите опита си в коментарите.

И не забравяйте да се запишете за осмомартенския giveaway ТУК.



Коментари

Публикуване на коментар

Благодаря ти за коментара! Мнението ти ми позволява да подобрявам себе си, дейностите си и съдържанието, което публикувам, а желанието ти да го споделиш ми носи безкрайна радост!