Слънцезащитни продукти - лято 2013


Към края на лятото реших да направя разбор на продуктите, които използвах за защита от слънцето през последния сезон. Искаше ми се да мога да дам обективна оценка на използваните продукти, което пък нямаше как да стане, преди да е отминал отпускарския период. Знам, че публикацията идва малко късно за повечето от вас, но все пак може да бъде полезна на някого - особено ако сте почитатели на планината през есенно-зимния сезон.

Както вече съм споменавала, кожата ми потъмнява лесно и рядко гори, поради което обичайно използвам кремове с нисък фактор за тялото и среден за лицето. Тази година обаче се наложи да кача стойностите, заради повишената нужда от фотозащита и склонността ми към образуване на пигментни петна по лицето, особено засилена заради бременността. Вижте на кои продукти се спря изборът ми.

ЗА ЛИЦЕ
AVENE REFLEXE SOLAIRE SPF 50+


Това кремче ми попадна след една презентация на Avene, организирана специално за блогъри - повече за срещата можете да прочетете тук. Към онзи момент не бях пробвала продуктите на марката, но вече се оглеждах за нещо подходящо за идното лято - задължително с висок слънцезащитен фактор, защита както от UVB, така и от UVA лъчи и максимално изчистена от вредни съставки формула. Подаръкът беше добре дошъл за мен и съвсем естествено се превърна в избора ми за това лято.

Кремът идва в удобна и компактна плоска опаковка, идеална за в дамската чанта, където се и подвизава от първите слънчеви дни на лятото. Консистенцията му е гъста, разнася се добре, но за съжаление върху по-тъмни кожи оставя бял филм. Голям плюс, който мога да отчета е, че при намокряне не люти на очите, както често ми се случва с други слънцезащитни. Има слаб, малко неприятен аромат (учудващо, предвид че все пак съдържа парфюми, които би следвало да го неутрализират), който обаче не се усеща след нанасяне. След второ и следващо подновяване започва да се усеща тежко на лицето, но допускам, че това е типично за повечето кремове с толкова висок фактор.

За съжаление, въпреки редовното подновяване и неизлагането на директно слънце, както на морето, така и в градски условия, мисията да се спася от слънчеви петна не беше успешна - наличните се засилиха видимо, макар да не съм забелязала поява на голямо количество нови. Не го отдавам изцяло на крема, разбира се - възможно е под влияние на хормоните в момента просто да съм неспасяем случай, след като така или иначе съм податлива към образуване на петна и лунички по кожата.

Ще купя ли отново следващото лято? Колебая се, най-вече заради белите следи, които оставя. Вероятно ще се ориентирам отново към по-флуидни консистенции, макар те да ми идват твърде лъщящи на моменти.

Цена за 30 мл: 27 лв.

Забележка: Няколко изпробвани крема с висок фактор по-късно, все пак този се оказва най-слабо белеещ. За съжаление, през лято 2014 отново не успях да се опазя от излишна пигментация по бузите, но все още не мога да твърдя със сигурност къде е причината - в свойствата на крема, в недостатъчно или нередовно мазане, или във все още нерегулираните след бременността и кърменето хормони. Запазвам си идеята да допълвам този пост с последващи впечатления.

Състав:
AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). C12-15 ALKYL BENZOATE. METHYLENE BIS-BENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL. WATER (AQUA). CETEARYL ISONONANOATE. DIISOPROPYL ADIPATE. ISODECYL NEOPENTANOATE. BISETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE. DIETHYLHEXYL BUTAMIDO TRIAZONE. ALUMINUM STARCH OCTENYLSUCCINATE. BUTYL METHOXYDIBENZOY L - METHANE. POTASSIUM CETYL PHOSPHATE. DECYL GLUCOSIDE. ACRYLATES/ C10-30 ALKYL ACRYLATE CROSSPOLYMER. BENZOIC ACID. CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE. CAPRYLYL GLYCOL. DISODIUM EDTA. FRAGRANCE (PARFUM). GLYCERYL BEHENATE. GLYCERYL DIBEHENATE. GLYCERYL LAURATE. HYDROGENATED PALM GLYCERIDES. HYDROGENATED PALM KERNEL GLYCERIDES. PROPYLENE GLYCOL. SILICA. SODIUM HYDROXIDE. TOCOPHERYL GLUCOSIDE. TRIBEHENIN. XANTHAN GUM.

ЗА ТЯЛО
AVENE SPRAY SPF 30


Когато съм започнала да използвам продукти от дадена серия, обичам да изпробвам и останалите - в случай, че имам нужда от тях, разбира се. В този дух, при търсенето на слънцезащитен продукт за тяло съвсем естествено се спрях на такъв от серията на кремчето по-горе. По принцип кожата ми изгаря трудно и обичайно ползвам продукти с фактор, не по-висок от 15. Предвид, че не възнамерявах да излизам изпод чадъра, фактор 50 ми се видя абсурдно висок, затова си избрах спрей за тяло с фактор 30.

Спреят е в опаковка с помпичка, която на първо четене ми се видя много удобен вариант, но за съжаление се оказа крайно неудобна, когато се мажеш сам и трябва да напръскаш допълнително - с мазни от крема ръце е практически невъзможно да се натисне помпата, без флаконът да бъде подпрян на нещо (крак, другата ръка, ребра и т.н.), което пък води до крайно интересни и комични за страничния наблюдател чупки по време на мазането.

Консистенцията на самия крем е лека и попива бързо, като за разлика от кремчето за лице не оставя бели следи по кожата. Както всеки друг слънцезащитен крем, и този има нужда от известно време, за да подейства - нещо, в което приятелят ми се убеди по трудния начин, тъй като отказваше да бъде мазан под чадъра и си поиска да го напръскам буквално минута преди да скочи в басейна, където прекара следващите два часа. Съответно изгоря доволно, макар и не толкова драстично, както предишни години, така че все пак имаше полза от мазането. При правилна употреба обаче кремът не позволява изгаряне и дискомфорт за кожата, а същевременно, въпреки че не съм се показвала много-много на слънце, придобих и приятен тен.

Ще купя ли отново следващото лято? Колебая се единствено заради опаковката, надявам се да пуснат на пазара и вариант в нормално шише с изстискване - това сякаш си остава най-добрият вариант за кремообразни продукти.
Цена за 200 мл: 39 лв.

Състав:
AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). C12-15 ALKYL BENZOATE. DICAPRYLYL CARBONATE. GLYCERIN. WATER (AQUA). METHYLENE BIS-BENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL. BIS ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE. DIETHYLHEXYL BUTAMIDO TRIAZONE. DIISOPROPYL ADIPATE. BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE. CETEARYL ISONONANOATE. LAURYL GLUCOSIDE. POLYGLYCERYL-2 DIPOLYHYDROXYSTEARATE. BENZOIC ACID. CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE. CAPRYLYL GLYCOL. CITRIC ACID. DECYL GLUCOSIDE. DISODIUM EDTA. FRAGRANCE (PARFUM). GLYCERYL BEHENATE. GLYCERYL DIBEHENATE. HYDROGENATED PALM GLYCERIDES. HYDROGENATED PALM KERNEL GLYCERIDES. POLYACRYLATE-13. POLYISOBUTENE. POLYSORBATE 20. PROPYLENE GLYCOL. SORBITAN ISOSTEARATE. TOCOPHEROL. TOCOPHERYL GLUCOSIDE. TRIBEHENIN. XANTHAN GUM.

ЗА УСТНИ
AVENE LIP BALM SPF 30


След като миналата година на няколко пъти усещах дискомфорт на устните от силното слънце, това лято реших да защитя и тях, като вече съвсем по инерция се насочих към стика на Avene. Не бях сигурна какво да очаквам, тъй като досега не съм купувала подобни продукти, но надписът "балсам за устни" предполагаше и овлажняване и подхранване, от което моите устни се нуждаят постоянно (както вече съм ви разказвала в предишни публикации тук и тук).

Стикът, подобно на повечето балсами за устни, е в стабилна опаковка тип гилза за червило, която не се отваря сама в чантата. Има жълтеникав цвят с ненатрапчив аромат, а консистенцията е доста мазна, усеща се добре на устните при нанасяне. За съжаление обаче няма трайно подхранващо действие, до няколко минути устните ми вече са сухи, а до час започват да се белят. Сам по себе си се оказа недостатъчен и се наложи да го използвам в съчетание с обичайния си балсам като основа. По отношение слънцезащита се държи добре, не съм усещала дискомфорт с него и съм доволна от ефекта.

Ще купя ли отново следващото лято? Не, догодина ще си потърся подхранващ стик с бонус слънцезащитен фактор, вместо специализиран слънцезащитен балсам.
Цена за 3 гр: 14 лв.

Състав:
RICINUS COMMUNIS (CASTOR) SEED OIL (RICINUS COMMUNIS SEED OIL). C12-15 ALKYL BENZOATE. DIPENTAERYTHRITYL TETRAHYDROXYSTEARATE/TETRAISOSTEARATE. OZOKERITE. CAPRYLIC/CAPRIC TRIGLYCERIDE. BEESWAX (CERA ALBA). MYRISTYL LACTATE. DIMETHICONE. CETYL ESTERS. BIS-DIGLYCERYL POLYACYLADIPATE-2. BIS-ETHYLHEXYLOXYPHENOL METHOXYPHENYL TRIAZINE. HYDROGENATED CASTOR OIL. BUTYL METHOXYDIBENZOYLMETHANE. COPERNICIA CERIFERA (CARNAUBA) WAX (CERA CARNAUBA). VP/HEXADECENE COPOLYMER. OCTOCRYLENE. AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). BHT. DECYL GLUCOSIDE. FRAGRANCE (PARFUM). METHYLENE BIS-BENZOTRIAZOLYL TETRAMETHYLBUTYLPHENOL. PROPYLENE GLYCOL. SILICA. TITANIUM DIOXIDE. TOCOPHERYL GLUCOSIDE. WATER (AQUA). XANTHAN GUM.

В заключение, от изпробваното до момента не мога да кажа, че съм във възторг от продуктите в слънцезащитната серия на Avene. Презентацията, за която ви споменах, събуди любопитството ми към тях, но личният опит не провокира траен интерес към серията, макар действително да съм доволна от качествата на спрея за тяло. Това, разбира се, не важи за други продукти за грижа за кожата, предлагани от марката. В момента използвам термалната вода и мицеларния разтвор и събирам впечатления, които ще споделя с вас на по-късен етап.

Забележка: Емулсията за лице AVENE Reflexe Solaire 50+ ми е предоставена за проба от дистрибутор. Останалите представени продукти са закупени със собствени средства. Тази публикация не е платена и съдържа искреното ми мнение за продуктите.




Коментари