Seche Vite - dry fast top coat


Снимка: Google Images

Днес ще ви споделя впечатленията си от най-обичания и хвален топ лак Seche Vite. Отдавна се канех да си го взема по две причини - първата е, че обикновено се лакирам вечер няколко часа преди лягане и въпреки изсушителите, които изпробвах в последните месеци, твърде често на сутринта се събуждам с ефект "чаршафи" по ноктите. 

Другата причина е невероятният му блясък. Миналото лято на няколко пъти си слагах Shellac и направо се побърках по стъкления ефект, който дава на ноктите, трайността и устойчивостта му на драскане. От снимките на други лакоманячки, ползващи Seche Vite внезапно се обнадеждих, че това е възможно дори с най-обикновен лак.

Преди около два месеца спечелих мини-разфасовка от една онлайн игра и страшно много се зарадвах, тъй като колебанията ми вече достигаха застрашителни размери. А защо се колебаех толкова? Преди всичко заради химикалите в състава му. На първо място съдържа толуен, обичайно използван като разтворител - вдишването на химикала може да предизвика от леко замайване до гадене, повръщане и други ефекти, сходни на тези от прекаляване с алкохол. Доколкото знам, всички симптоми изчезват с отстраняването на дразнителя, но като един пълен лаик в областта на химията малко ме притеснява, че може да има и по-трайни за организма последици при редовна употреба..


Така или иначе, веднъж докопала шишенцето, нямах търпение да го изпробвам. На първо четене ми се видя адски гъст и след няколко неуспешни опита установих, че за да се разнесе добре по плочката е необходимо да се вземе стабилно количество, без да се изцежда четчицата. Също така трябва да се нанася на мокър лак и на не повече от един слой - в противен случай още на следващия ден лакът започва да се отлюспва на големи парчета, все едно съм си сложила някакво силиконово фолио на ноктите.


Ефектите, заради които го хвалят толкова обаче са видими още с първия опит - както си личи и от снимките. Блясъкът е невероятен, лакът става като стъкло и придобива една особена плътност и дълбочина на цвета, които не съм срещала в друг топ лак досега - а точно това толкова харесах в Shellac. Изключително впечатляващ ефект, който просто не може да остане незабелязан. Много бързо се пристрастих към тази визия и вече не мога да си харесам ноктите, ако са с обикновен топ или пък съвсем без. Единствено на по-едри глитъри не личи особено и тогава си давам почивка на ноктите, пък и на дробовете.


Съхнененето с този топ лак също внезапно спира да бъде проблем - в рамките на броени минути лакът вече е устойчив на докосване, а до половин час вече можете спокойно да забравите, че сте прясно лакирани. Уговорката за този половин час се появи, след като един ден се наложи бързичко да опразня сушилнята, която намери за редно да сложи край на програмата има-няма пет минути след като приключих с лакирането. Дадох си малко време за съхнене, но все пак бързах да извадя нещата, за да не се омачкат прекалено (моята го прави този номер, всичко вътре става на хармоника, ако престои повече от двайсетина минути). В резултат лакът на единия палец се беше избутал назад, точно сякаш е едно цяло силиконово парче, и в крайна сметка засъхна леко нагънат..


Неприятната част при мен се наблюдава на следващия ден, когато по някаква причина топът се отдръпва от връхчетата и заедно с това отдръпва и самия лак, като го оставя в такъв вид, сякаш е на поне 3-4 дни (снимките без шишенце са от сутринта след лакирането). За съжаление не се повлиява нито от количеството топ, което използвам, нито от марката и консистенцията на лака, нито от температурата в стаята - при всички положения в рамките на 5-6 часа покритието вече далеч не е в перфектния вид, който толкова ме впечатли в началото. С този проблем внезапно възможната употреба за мен се свежда само до светли лакове и такива с ефекти, при които отдръпването по връхчетата не се забелязва особено. Тъмните наситени цветове определено не се разбират с него..


Друг проблем се появи, когато шишенцето се опразни наполовина - топът започна бързо да се сгъстява и да се тегли на конци. Засега спасявам положението с разредителя на Perfect, но се повлиява колкото за едно нанасяне и следващия път отново трябва да разреждам. Ако същото се получава и със стандартния размер на шишенцето, би било доста голям проблем и загуба на продукт. Лошото впечатление се засилва от четчицата, която далеч не достига дъното (така е и на нормалните разфасовки) и за взимане на необходимото количество са необходими известни гимнастики, свързани с накланяне или завиване на капачката, които на мен лично са ми малко неприятни, особено в комбинация с гъст и неподатлив при накланяне на шишето продукт.


Seche може да бъде закупен от eBay срещу 12 лв. (с включена доставка) или от някои български онлайн магазини за 18-19 лв (доставката се плаща отделно). Цената по мое мнение не е прекомерно висока, особено с поръчка от чужбина, но за съжаление на този етап това не е моят топ лак, предвид влечението ми към ярки, наситени цветове, които бият на очи и много им личи изтриването по връхчетата. В момента в пощата - благодарение на съфорумка - ме чака Poshe, вторият по ред фаворит сред топовете и силно се надявам с него да избегна точно тези негативи, които ме отказаха от поръчка на Seche. Ще пиша отново, като събера впечатления и от него.

Лакът, който използвах за илюстрация, е Avon Wicked - вече ви го показвах в отделна публикация по-рано тази година.

Надявам се, че ви е било интересно и полезно и ви пожелавам спокоен и приятен уикенд :) До скоро!

Коментари

  1. Това с отдръпването е много интересно. Имах голямо шише Сеш - 100мл (цяла туба си е) и го ползвам повече от година. До преди един месец никога не ми се беше случвало да се отдръпне по такъв начин, а сега става на всяко лакиране... не мога да си го обясня по никакъв начин. Не съм променяла нито базата, нито лаковете ми са различни от преди.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съфорумка ми подсказа, че може да е от сгъстяването - при нея се оправяло с разреждане. За съжаление аз имам само мини разфасовката, топът си беше ужасно гъст по начало и така и не успях да постигна добър резултат с него. Все пак опитай да го разредиш, възможно е да помогне :)

      Изтриване
  2. Хммм, интересно, аз при мен не съм забелязала да имам проблем с отдръпване на връхчетата, а ползвам вече трето или четвърто шише от нормалната разфасовка. Аз това, което правя е да си "завърша" връхчетата като минавам с четката перпендикулярно на върха на ноктите. По този начин остава доста продукт около връхчетата и реално няма накъде да се отдръпне. Пробвала ли си така? Може би това ще оправи проблема?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Според мен се сгъсти твърде бързо, понеже е в мъничката разфасовка и затова започна да се отдръпва, стана и много труден за нанасяне, а и трудно се разрежда. Преди около месец го замених с Пош и оттогава не съм и помисляла да се връщам назад, най-малкото заради липсата на тази силна миризма, която има Сеш. Скоро ще пиша пълно ревю и за него :)

      Изтриване
  3. "Също така трябва да се нанася на мокър лак и на не повече от един слой..."

    Тук ти е грешката.

    Аз съм маникюристка и използвам само Сеш. Отдръпването се получава когато слагате Сеш на все още не изсъхнал лак.
    Сеш не се слага на мокър лак, а на вече поизсъхнал.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Възможно, но както съм написала, при мен в противен случай се получаваше доста неприятен ефект на обелване на целия лак. Благодаря за съвета все пак, аз лично едва ли ще се върна към Сеш, но надявам се да е полезно на читателките на блога :)

      Изтриване
  4. Здравейте, може ли да ми кажете от къде мога да си купя Сеш в България. Имах едно шише, но ми свършва, донесоха ми го от Щатите.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет :) От скоро Сеш се продава в магазин Мориа на площад Гарибалди в София. Също така го има и в магазин Спарклинг найтс в Манастирски ливади (ул. Синанишко езеро 7, бл.11), а онлайн може да се поръча от http://beautyshop.bg/product/1345/seche-vite-barzosahnesht-top-lak-za-nokti.html

      Изтриване
  5. Много благодаря за бързия и изчерпателен отговор! И двата магазина са на удобно за мен място, така че ще се възползвам. Успех и много усмихнат ден!

    ОтговорИзтриване
  6. ,,В момента в пощата - благодарение на съфорумка - ме чака Poshe..."
    Пробва ли го и какво ти е мнението за Poshe?
    А сега кой е твоят фаворит сред топ лаковете?

    поздравления за сайта

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет,
      Не просто го пробвах, а оттогава не съм посягала към друг :) Няма го това отдръпване, като при Seche Vite, за компенсация липсва и плътния кристален блясък, но е достатъчно лъскав и съхне за нула време.
      А кой е твоят фаворит?

      Изтриване

Публикуване на коментар

Благодаря ти за коментара! Мнението ти ми позволява да подобрявам себе си, дейностите си и съдържанието, което публикувам, а желанието ти да го споделиш ми носи безкрайна радост!