За здрави и красиви нокти

Снимка: Google Images

Отново се забавих ужасно с писането, по една или друга причина все не си стигам до компютъра вечер, или пък като седна си намирам други занимавки, а искам да ви разкажа за толкова много продукти.. През последните два месеца си накупих доста нови неща и ще опитам скоро да ви покажа голямата част от тях. Даже снимките са готови, само трябва да намеря някой и друг час и да вкарам впечатленията си в думи. Да видим дали ще е толкова лесно, колкото звучи.. :)

В днешната публикация ще ви покажа продуктите, които използвам, за да поддържам (или по-скоро да върна) ноктите си в добра форма. През миналата есен започнах да се лакирам почти всеки ден с всевъзможни евтини лакчета, които дори не искам да си помислям какво съдържат, но пък са толкова красиви! Ноктите ми обаче бързо ми показаха, че това не им харесва и трябва да взема някакви мерки.

Най-напред пожълтяха ужасно грозно, а след това взеха да се разслояват до такава степен, че близо два месеца ми се налагаше да ги нося изрязани до дъно, докато им се възстанови здравината. В момента все още не са спряли съвсем разслояването, но далеч не е в такава степен и не е свързано с незабавно счупване на съответния нокът, така че от около седмица съм горд собственик на пооформен маникюр. :)

Целта



Тази снимка е от миналото лято, когато не се лакирах сама, а много рядко при по-специални поводи слагах Shellac. Тази дължина винаги съм я харесвала най-много, тъй като позволява експериментиране с формата, всеки лак стои добре и позволява носене на френски маникюр, който обожавам. Напоследък вече има силна надежда, че отново ще мога да ги нося така и без притеснения ще слагам дори съвсем прозрачни лакчета.

Ето и продуктите, които използвах и продължавам да използвам междувременно. Извинявам се предварително за качеството на някои снимки, но в последните ден-два няма никакво слънце и хич не ми се получават добри без светкавица, а пък с нея не се четат надписите.. Ще опитам да направя нови като се пооправи времето и ще ги подменя, засега се надявам тези да са достатъчно ясни.

Заздравяване

Avon Nail Experts Mineral Fix


Започвам с най-новото си откритие, с чиято помощ до голяма степен възстанових здравината на ноктите си и те отново растат с минимални следи от разслояване, които вярвам ще изчезнат съвсем скоро. Наистина не мога да ви опиша колко съм доволна от този заздравител, със сигурност ще продължа да го ползвам дълго време. Откакто го имам, го нанасям като основа не съм имала проблеми с оцветяване на плочката, а и пожълтяването значително избледня. Може би към това допринася и фактът, че винаги изчаквам напълно да изсъхне, преди да нанеса лак. Взех го за около 5 лв., в последните няколко брошури е постоянно на промоция. Препоръчвам с две ръце!

Rimmel Stronger Double Duty Base Coat


Тази основа беше първата, която си купих като започнах да се лакирам по-често и в началото бях очарована от нея, защото позволяваше сваляне на тъмните лакове без тотално омазване на всичко наоколо.. Самата тя не е съвсем безцветна, а много леко розовее и има фини частици, което доста ми допадаше и на няколко пъти съм оставала само с нея. За съжаление обаче изобщо не се справи с предпазването на ноктите ми от оцветяване и пожълтяване - или може би само малко го позабави. По същото време започна и ужасното разслояване, което ме принуди да спра да я използвам и да потърся нещо друго. Цената му по спомен беше около 6 лв.

L'oreal Resist&Shine Pro-Keratine


Използвах този заздравител преди да започна да злоупотребявам с ноктите си ежедневно и целта ми беше единствено да ги поддържам в добра форма и да им придам лек блясък. С тази си задача като че ли се справяше добре, но за съжаление също не е подходящ за основа преди лакиране. Освен това като наближи средата на шишенцето се сгъсти доста, а след като му сложих малко разредител се промени като консистенция и цвят и в момента си седи в дъното на шкафчето. Струваше около 11 лв. и според мен не си залужава, ако обичате да се лакирате.

Подхранване

Ikarov Strengthening Oil


Купих си маслото на Икаров, след като прочетох доста добри отзиви за него и вече мечтаех да си върна отново дължината, която без особени усилия поддържах до миналото лято. Започнах да го ползвам малко преди заздравителя на Avon, но напоследък далеч не ежедневно, както е указано, а само при смяна на лака, и то ако имам достатъчно време - което ще рече около веднъж или два пъти седмично. Разбира се, в началото ми беше доста интересно и го мажех всяка вечер - само в основата на плочката, ако съм с лак - и ефектът е видим. Използва се сравнително лесно - с четчицата се нанася по цялата плочка и особено в основата й, за да се стимулира растежа, втрива се добре с лек масаж и се оставя така около половин час. После може да се избърше със салфетка. Самата четчица е доста твърда и в началото ми беше неприятна, но се свиква с нея, както и с острата миризма. Цената е 3-4 лв. Също горещо препоръчвам!

Оформяне

Стъклена пила


Купих си тази пила преди три-четири години от аптеката и оттогава не съм си и помисляла да се върна обратно към металните или хартиените. Ако трябва да съм честна, ненавиждах пиленето преди това и всячески избягвах досег с подобни инструменти, но стъклото се оказа отличен материал за целта. Много е фина и аз лично я намирам еднаква от двете страни. Става както за финално оформяне след изрязване, така и за самостоятелно скъсяване на дължината за тези, които не обичат ножичките - според мен зависи изцяло от силата на натиска, който се прилага. Почиства се много лесно с течаща вода. Единственият й недостатък е, че все пак е стъкло и има голяма вероятност да се счупи, въпроки че както казах моята е на близо четири години и нищо й няма - просто трябва да се внимава при ползване и да се прибира след това. Ако не бъркам, цената беше около 5-6 лв. и си струва всяка стотинка!

E.L.F. Nail Block


Причината да сложа това блокче в първата си поръчка беше, че комбинира няколко вида пилички и ми беше любопитно да го изпробвам, а и трябваше да взема още нещичко от 1,50 паунда, за да си допълня поръчката. Състои се от четири повърхности, които са номерирани като стъпки: 1. File; 2. Remove Ridges; 3. Buff; 4. Polish&Shine. Най-интересна ми беше последната стъпка - доколкото разбирах, идеята й е полиране на плочката, от което по това време определено имах нужда. За съжаление обаче се оказа твърде груба за целта и ми остави ноктите видимо надраскани. С цел да си довърша експеримента, изпробвах различни варианти на натиск и движение върху всичките си нокти, до един крайно неудачни. Първата стъпка също не изпълнява обещанието си - да изпилиш около милиметър си е цяло дълго приключение, издържах изпитанието на общо три пръста, след което блокчето вече беше добило вида от снимката (1 е в бяло, а 4 в черно). За стъпки 2 и 3 нищо не мога да кажа, не съм го ползвала повече.

За кожички

Radiant Soft Cuticle Remover Pen


Никога не съм имала особен проблем с кожичките, може би най-вече защото рядко се лакирах, но в някакъв момент си наумих, че имам нужда от нещо такова. Консултантките в един любим по това време магазин ми препоръчаха омекотител под формата на писалка, и то по-специално този на гръцката фирма Radiant. При първото ползване се влюбих в миризмата на олиото, не можех да спра да си мириша ноктите след употреба. :) Също така кожичките омекнаха бързо и сравнително лесно се избутаха назад. Накрайникът обаче се разнищи доста бързо и спрях да го ползвам за самото избутване, а само за нанасяне. Не го смених с някой от резервните, тъй като ми се видя доста напоен и реших да не похабявам олиото в него. В момента го ползвам главно след избутване, за допълнително омекотяване и подхранване. Според мен не си струва парите в тази му форма (беше някъде над 20 лв.), но ако има същото в по-удачен за нанасяне вариант, вероятно бих си го взела отново - преди всичко заради разкошния аромат на бадеми. :)

Avon Nail Experts Advanced Mira-Cuticle Vanishing Complex


Наскоро си взех и това кремче, което прави избутването на кожичките изключително лесно. Нанася се минимално количество - колкото главичка на карфица - в основата на всеки нокът и нежно се втрива по овала. Кремчето действа доста бързо и обикновено докато стигна последния пръст, първият вече е готов за избутване. Принципно е препоръчително процедурата да се прави не повече от веднъж седмично, за да не се нарани кожата (както ми се случи още първата седмица), така че обикновено прескачам по една лакиране, преди да го използвам отново. Има доста остра миризма, но се свиква с нея. По идея тубичката трябва да е с капачка, подходящо оформена за самото избутване, но по някаква причина на мен се падна обикновена.. Цената му беше около 5 лв. и, въпреки цялостно позитивните ми впечатления от него, само заради миризмата следващия път вероятно ще пробвам гелчето с витамин Ц.


Впрочем, забравих да спомена, че по принцип съм крайно против изрязването на кожичките, тъй като след това израстват в кошмарен вид, трябва постоянно да се поддържат и с всяко следващо рязане се влошават все повече. Избутването от своя страна също трябва да се прави внимателно, за да не се нарани основата на плочката и да се получат неравности или вдлъбнатини по нея. Аз лично в опитите си да се науча как се прави това се сдобих с няколко такива, които за щастие скоро ще си заминат с някое следващо скъсяване. От всичко опитано най-много ми допаднаха дървените пръчици, специално оформени за целта. С плоската част внимателно и без натиск върху плочката се избутват кожичките навътре, а по-заострената аз обикновено ползвам за обиране на остатъци от крема или за премахване на остатъците от стар лак, които се показват след това. Тези на снимката са от Джъмбо и целия комплект от 12 броя струва 1 левче.

Резултатът


Въпреки че все още има разслоявания тук-там, ноктите ми уверено правят стъпка след стъпка към най-добрата си форма от миналата година. Все още има следи от пожълтяването, но определено вече избледняват и новоизраслата част не се оцветява. Освен това такава дължина и възможност за оформяне не бях постигала от есента. Аз лично съм много доволна от резултата и съм щастлива, че намерих правилните продукти, които да го осигурят. :)

А вие често ли се лакирате? И, ако да, как поддържате ноктите си?

Коментари

  1. Здравей Пух,
    много хубава публикация :)
    Аз се лакирам 2-3 пъти седмично , общо взето подържам ноктите си по следния начин:
    всеки ден слагам кремчето което си показала на Ейвън + кремчето с Витамин Ц
    преди всяко лакиране слагам Минералния заздравител на Ейвън , Микроцел 2000 или Нейл Тек ФДТ 2 ( но напоследък предимно Евънския)
    1 път месечно ползвам разтвора за премахване на кожички на НФУ ОХ
    ;)

    ОтговорИзтриване
  2. И за мен много полезна публикация :) Моите нокти в момента също са в оздравителен процес, след само ЕДНО лакиране с лак на Flormar :( Направо не можах да повярвам как ми съсипа ноктите този лак само за няколко дни. Повече няма и да си помисля да купувам такива евтини лакове. Пожълтяването беше леко и мина бързо, но ноктите ми станаха ужасно сухи и се разслояват много неприятно и то не само по края на плочката.
    В момента съм само на малкото на Икаров, което си спомената. Но ще си поръчам и нещата от AVON. Дано скоро и аз да мога пак да се лакирам :) И аз харесвам най-много тази дължина, която ти си показала.

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря ви, момичета :) Веселина, надявам се тези продукти да ти помогнат да възстановиш ноктите си. Аз също продължавам борбата, въпреки че още не съм се отказала от евтините лакчета, тъй като прекалено рядко повтарям лак и не мога да се пречупя да дам повече от 10 лв. за бройка.. Обмислям да си закупя Микроцел 2000, който е споменала Нина, тъй като все още ми се случва някой нокът да се разслои много дълбоко. Общо взето съм по-склонна оттук нататък да инвестирам в продукти за предпазване и възстановяване, отколкото да почна да си взимам по-малко, но по-скъпи лакове.

    ОтговорИзтриване
  4. Здрасти днес попаднах на блога ти и реших да драсна ред-два по темата.Имам по мнението на хората,които познавам красиви нокти,съответно и маникюр.Тази зима повлияна от колежките ми в работата си сложих ший лак,който трябваше да ми запечата ноктите от водата (барманка съм и е разбираемо) и трябваше да спре люпенето им в горната част.Но незнам на какво се дължи дали на самия ший лак (бях с такъв лак около 3-4 месеца) или на начина по който ми го сваляха (чрез пилене) след като реших да го сваля и най-накрая усетих ноктите си исках да заплача.Беше ужасно аз нямах нокти,а хартийки които се огъваха и късаха от май малкия натиск и докосване.Болеше ме и беше много неприятно.Сега 2 месеца и половина откакто съм без ший лака и след много продукти за заздравяване има видима разлика и вече се радвам на моите си естествени нокти.Искам да кажа и преди тази случка бях против геловете,акрила и подобни,но сега съм обедена че почвече няма да си сложа подобно нещо.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ради. Ужасно съжалявам, че така се е получило с ноктите ти. :(
      Доколкото разбирам, си била с гел на ноктите, а не с Шилак или Гелиш - последните два са гелообразни дълготрайни лакове, които се пекат на УВ лампа и обикновено изкарват около десетина дни. Ноктопластиката с гел реално представлява цялостно изграждане на нокътя, което се поддържа и може да изкара месеци. Върху него може да се нанася всякакъв лак и като цяло идеята му е да "замести" ноктите ти.
      Аз самата имах силни колебания дали да сложа Гелиш или Шилак (за гел не съм се замисляла, тъй като ноктите ми са с добра естествена форма), но след като прочетох как Гелиш се сваля с пилене и може да увреди плочката, се спрях на Шилак, тъй като ми трябваше нещо трайно за едно пътуване.
      Миналото лято си слагах два пъти в рамките на около месец (снимката с Целта най-горе е от втория път), но и двата пъти не е имало пилене - свалянето беше с тампони с ацетон и нямаше абсолютно никакъв негативен ефект върху ноктите ми. Затова според мен това е един добър вариант, който можеш да опиташ, докато окончателно ти заздравеят ноктите, тъй като е много плътен и предпазва чудесно от всякакви наранявания. А просто нямам думи за невероятния му блясък ден след ден :)

      Изтриване
  5. Много хубав пост! Още днес ще мина през Lily за Ikarov Strengthening Oil!

    ОтговорИзтриване

Публикуване на коментар

Благодаря ти за коментара! Мнението ти ми позволява да подобрявам себе си, дейностите си и съдържанието, което публикувам, а желанието ти да го споделиш ми носи безкрайна радост!